יום חמישי, 24 באפריל 2014

ילדים והורים יקרים,

מזמן לא כתבתי לכם על דרכים להפוך את הלמידה שלכם למעניינת ויצירתית.

היום קבוצה של תלמידי כיתה ב' בחוג שלנו, קראה את הסיפור הראשון שלהם. משרד החינוך כלל לא מצפה מילד/ה בכיתה ב' לקרוא באנגלית וישנם בתי ספר בהם מתחילים את לימוד האנגלית (ABC) רק בכיתה ג'. איני יכולה לתאר לכם כמה אושר וסיפוק הרגשתי לשמוע את הילדים קוראים את המשפטים הראשונים שלהם. פשוט תענוג !

הקריאה הראשונית הזו הזכירה לי שלפעמים מבקשים ממני הורים אתרים או משחקים לשיפור הקריאה. למעשה הקריאה היא הדבר הבסיסי ביותר לשליטה בשפה. באמצעות הקריאה לומדים אוצר מילים, שמים לב לדקדוק, מעשירים את עולמנו הספרותי, מתקשרים עם חברים ונהנים מעושר השפה. יש לעיתים מצבים קיצוניים של ילדים שיודעים רק לקרוא אבל לא מבינים את משמעות המילים או המשפטים או מצבים הפוכים של ילדים שלא מצליחים לקרוא אבל הינם בעלי אוצר נרחב. כמובן שקריאה (וכתיבה) ואוצר מילים צריכים ללכת יד ביד ואין להזניח אחד על חשבון האחר.

אני מלמדת כבר קריאה באנגלית 17 שנים ועושה זאת באמצעות השיטה הפונטית. השיטה אומרת כי התלמיד יודע את הצליל של כל אות ושל כל שילוב אותיות. באופן הזה אין כל צורך לזכור מילים בע"פ ואם עוברים על כל האפשרויות ומבינים אותן, הרי שניתן לקרוא כמעט כל מילה (חוץ מכמה יוצאי דופן לא רבים).

האתר הראשון (והידוע מאוד) הינו STARFALL שבו ישנם גם סיפורים וגם משחקים בהדרגה לפי השיטה הפונטית. האתר מאוד נעים למשתמש והילדים תמיד אוהבים להשתמש בו.





















האתר הבא מקיף ויסודי מאוד ומלמד כמעט את כל השילובים האפשריים של עיצורים או תנועות. ישנה אפשרות ללמידה איטית או מהירה וכן בסיום כל פרק למידה, ישנה בדיקת הבנה. אני ממליצה לכל תלמיד/ה (גם בכיתות גבוהות) לעבור על השילובים, יכול מאוד להיות שישנו חוק שלא ידעתם.

אני מצרפת סרטון המסביר איך לעבוד עם האתר והנה הקישור לאתר. ממליצה לכם לשמור על האתר היקר הזה !




אנחנו נעודד את הילדים בחוגים להשתמש באתרים ובכך לשפר את יכולות הקריאה שלהם. כל מי שרוצה לחזור על צלילי האותיות מוזמן להיכנס לאתר שלנו כאן. ליחצו על "משחקים להנאתכם".
מאחלת לכם למידה מהנה !

אשמח לקבל שאלות/ בקשות למידע בנוגע ללימוד אנגלית באמצעים יצירתיים ו/או טכנולוגיים. כתובת המייל שלי היא: gali.levari@gmail.com

אנחנו כבר עובדים במרץ לקראת קייטנות הקיץ שלנו שיכללו מחנות מצויינות באנגלית (הקייטנות נערכות בחולון). פרטים יפורסמו בעוד כשבוע באתר שלנו. ניתן להיות עימנו בקשר באמצעות טופס התקשרות באתר שלנו. כל טוב !

גלי לב ארי
www.happy-english2u.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...